Projecten

PACQ Packaging Solutions

PACQ logo voor LinkedIn 2

Account/Project Manager
(augustus 2018)

Een mooi voorbeeld van hoe ik inzetbaar ben voor tijdelijke uitdagingen. Als de directeur/eigenaar van een bureau (in dit geval gespecialiseerd in verpakkingen) op vakantie gaat, gaat de business ondertussen wél gewoon door… Om nu te voorkomen dat je vanaf je vakantie adres aan het bellen en mailen bent kun je dus, ook al is het voor een maand, tijdelijke versterking inhuren!


Graphic Reclame

Graphic_Beagle_400x400

Project Manager, ondersteuning tijdens vakantieperiode
(juli – augustus 2018)

Aan de slag gegaan bij een oude en vertrouwde opdrachtgever: Graphic Reclame! Mooi bureau in landelijk Leusden waarvoor ik al eens aan de slag mocht voor het unieke en destijds waanzinnig (op een positieve manier!) uit de hand gelopen Jumbo Juichpakken project. Kent u ‘m nog? Tijdens de vakantieperiode ondersteunde ik de afdeling project management van Graphic om zo de bezetting op peil te houden. Mooi project voor een mooi bureau!


Nederlandse Hart Registratie

Project Manager nieuwe huisstijl
(september 2017 – mei 2018)

Per september 2017 is de Nederlandse Hart Registratie (NHR) opgericht door middel van een fusie van de BHN, NCDR en Meetbaar Beter. De NHR is een servicegerichte kwaliteits- en registratie-organisatie waar een kwalitatief hoogwaardige en volledige registratie van alle hartinterventies en hartoperaties in Nederland zal gaan plaatsvinden. Ik begeleid de totstandkoming van de huisstijl voor deze nieuwe stichting.


PACQ Packaging Solutions

PACQ logo voor LinkedIn 2

Account/Project Manager
(januari 2016 – september 2017)

Met veel plezier en passie heb ik bijna 2 jaar samen met Gerben de Boer (eigenaar van PACQ) mogen werken aan het verder in de markt zetten van PACQ. Gedurende deze periode heeft PACQ een mooie groei doorgemaakt. Een groei die zich nog steeds voortzet. Stap voor stap komt er meer marktaandeel bij.

Toch werd het tijd voor mij om PACQ per 1 oktober te verlaten en aan de slag te gaan met nieuwe freelance opdrachten. Het was een machtig interessante en leerzame tijd die ik voor geen goud had willen missen. Werken aan de ontwikkeling van een nieuw bedrijf heeft mij nieuwe skills en ervaringen gegeven, welke ongetwijfeld weer van pas gaan komen in de nabije toekomst. Het was ook fijn om in een internationale omgeving te werken dankzij onze Hongaarse hofleverancier.


 

Meetbaar Beter

Project Manager Meetbaar Beter Boek 2016
(oktober 2016 – november 2016)

Vanwege het opvangen van een zwangerschapverlof werd mij gevraagd om het projectmanagement van de jaarlijkse boekproductie op mij te nemen. Een altijd weer uitdagende maar vooral mooie klus die dankzij het uitstekende teamwork weer tot een prachtig resultaat heeft geleid.


 

Meetbaar Beter

Manager Communicatie
(juni 2013 – december 2015)

De stichting Meetbaar Beter is een jonge, groeiende organisatie in de zorg. Het is een bottom up initiatief van medisch specialisten binnen de vakgebieden cardiothoracale chirurgie en cardiologie. Het overgrote deel van de Nederlandse hartcentra is bij dit initiatief aangesloten. Zij streven ernaar om de resultaten van de behandeling van hartpatiënten transparant te rapporteren. Op basis van deze rapportage wordt verder inzicht verkregen in het eigen handelen en kan men waar nodig het uitvoeren van de diverse behandelingen optimaliseren.

Op dit moment (eind 2014) zit Meetbaar Beter in de fase dat er best practices met elkaar gedeeld kunnen worden. Ik ben door de stichting aangetrokken om allerlei zaken te organiseren rondom het onderdeel communicatie. Dit is begonnen met de ontwikkeling van de huisstijl, het opzetten van de website en het inrichten van een database. Daarnaast wordt er jaarlijks een boek geproduceerd met de resultaten en ontwikkelingen van dat jaar en wordt deze op een symposium gepresenteerd. Door het jaar heen worden er diverse mailings verstuurd, zowel fysiek als online, moeten er allerlei communicatiemiddelen ingezet worden rondom het symposium en moet ook de website up to date gehouden worden.

Ik ben lid van het team dat verantwoordelijk is voor het complete reilen en zeilen van de stichting. Vanwege de maatschappelijke relevantie en het brede scala aan werkzaamheden die opgepakt dienen te worden, and last but not least, een top team om mee samen te mogen werken, is dit een bijzonder mooie opdracht om aan te mogen werken.


De TelefoonCentrale

DTClogo

Projectleider Dag van de Verbinding
(mei – juni 2015)

Sinds oktober 2014 werk ik vanuit De TelefoonCentrale in Alkmaar. Een bruisende, creatieve locatie waar bijna 80 ondernemers in een inspirerende omgeving werken en verbinden.

Begin 2015 ontstond bij De TelefoonCentrale het idee om een open dag te organiseren. Er werd een brainstormsessie georganiseerd en een projectteam gevormd. De open dag kreeg de naam de Dag van de Verbinding. Vanaf 1 mei kreeg ik de opdracht om het projectleiderschap op mij te nemen. Dit was ook het moment dat het budget rond was en een aantal belangrijke sponsors en subsidiegevers aan boord waren. We konden dus volle kracht vooruit. En dat was nodig ook want de open dag stond gepland op 13 juni… slechts 6 weken te gaan!

Het projectteam bestond uit een mix van ‘bewoners’ van De TelefoonCentrale en een team van de centrale zelf. Het doel van deze dag was om aan de regio Noord-Holland Noord te laten zien dat De TelefoonCentrale een inspirerende plek is om in te werken, waar verbindingen tussen ondernemers onderling makkelijk worden gelegd en dat zij beschikt over diverse zalen welke uitermate geschikt zijn voor het houden van vergaderingen, events en/of trainingen. Mijn eerste actie was het inrichten van een hoofdkantoor in een van de units om ze de interne zichtbaarheid te vergroten.

In de eerste paar weken lag de focus op het enthousiasmeren van de ondernemers en het inventariseren van de geplande activiteiten. Stap voor stap leidde dit tot een zeer uitgebreid programma waar vrijwel alle bewoners van de centrale een steentje aan hebben bijgedragen. Daarnaast moest er een flinke lijst van meer algemene zaken geregeld worden zoals : de catering, bemanning, entertainment, online banner campagne, advertentie campagne, communicatie met de bewoners via mail en FB groep, social media campagne, teksten schrijven, etc.

Al deze inspanningen hebben geleid tot een goed bezochte open dag met enorm veel aandacht vanuit de media, een karrenvracht aan online content en heel veel verbindende energie waar het hele pand de vruchten van heeft geplukt en dit de komende tijd zal blijven doen. Mede dankzij een projectteam waarin iedereen vanuit de eigen expertise maximaal heeft bijgedragen, is er in een zeer korte tijd veel werk verzet. Een topproject waar ik met veel plezier aan heb mogen werken.


Graphic Reclame

Graphic_Beagle_400x400

Traffic Manager a.i. wegens piek in het werkaanbod
(juni – juli 2014)

Graphic is achter de schermen de drijvende kracht achter het project management rondom de waanzinnig succesvolle Jumbo Juichpakken. Van medio juni tot begin juli heb ik een bijdrage mogen leveren aan dit project. Een intensieve periode waarin ik samen met Graphic collega’s, toeleveranciers én de klant diverse taken heb mogen uitvoeren, van het opzetten van de actiewebsite tot de handling van de (kinder)juichpakken. Een project dat, in positieve zin, geen van de betrokkenen snel zal vergeten.


Graphic Reclame

Graphic_Beagle_400x400

Traffic Manager a.i. wegens zwangerschapsverlofvervanging
(november 2013 – april 2014)

Als traffic manager bij dit gedreven en betrokken bureau, zorg je ervoor dat de complexe grafische producties van klanten uit bijvoorbeeld retail en de goeden doelen sector in goede banen worden geleid. Van creatie tot productie, van mailing tot P.O.S. pakket en van huisstijl tot H.A.H. flyer.

Dennis de Waard | Freelance MarCom Projectmanagement